L’Angolo de la Wanda – Febbraio 2012 – “Rìdar…”

…a cura di Graziano M. Cobelli

gcobelli05@gmail.com
Wanda Girardi Castellani

Quatro Ciàcoe: da Verona

Rìdar…

Na sèna dal film Ombre bianche de Maleno Malenotti

Me sia permesso de tornar ancora ’na olta sul discorso de l’amor, anca se m’è dificile portarlo su binari che la nostra generassion, pur avéndoli percorsi in longo e in largo, la sèita ancora a vìvarlo con quel’antico beghin senso de pudor che n’à insegnà le nostre mame.
Nel belissimo film de Maleno Malenotti, Ombre Bianche, l’esquimese Nanuk a far l’amor el ghe ciama “rìdar” e el ghe ofre con entusiasmo a i òspiti, oltre a prelibatesse come el grasso de foca e la carne inbotida de vermi, de “rìdar” con so mojér. Po’ a ci se scandalisa, el ghe ribate: “E parché no’ dovarìa inprestarla?” Quando inpresto la slita l’è raro che no’ i me la ritorna rota. Se inpresto i cani spesso i me li dà indrìo sopi o scancanà che el più de le olte resta solo de finirli. Ma quando inpresto me mojér la me ritorna contenta e più bela! A onor de crònaca bisogna dir che al prete missionario che à rifiutà de rìdar co’ la parona de casa, Nanuk ofeso, el ga roto la testa sbaténdoghela su l’igloo.
Rìdar: in efeti, a vardar ben, far l’amor (come ghe ciamemo noialtri ne i Paesi cosideti civili) l’è un esercissio che pol métar solo alegrìa. E parché alora se tende a farde na roba cusì tremendamente seria? Cusì seria da fàrghene un drama… ’na tragedia che riva fin al delito? Questo l’è la conseguensa de ’n sentimento! E ci l’à dito? Dirìa che càpita spesso el contrario. Ciapemo par esempio ’na celebre copia: Giulieta e Romeo. I se incontra, i se varda al fioco ciaror de le lanterne e basta quelo a far sì che i se inamora al punto da rivar a coparse.
Se presume che par far sì che nassa un sentimento autentico d’amor do persone le gabia da conóssarse e no’ parlo esclusivamete in senso biblico. Epure quela tragica storia che à fato piànsar e sognar generassioni e generassioni no’ la podéa èssar altro se non che ’na “ciuca” (o bala) del sangue zóvane in piena! E alora bisogna amétar che l’è l’amor la mola principale anche se insistemo a ilùdarse, mascaràndolo de aerea poesia.
Disèmosselo sensa mesi termini: le ultime generassioni le à sdramatisado la façenda! Soratuto se ga messo le done a desligar le vece cadene, cosiché le più le à piantà lì de sventolar la bandiera del martirio con in più l’alibi de l’amor a causa del qual no’ le à visto l’abisso prima de cascarghe drento. Quanto al reo, ’na olta carpì el tesoro del so onore, no’ ghe restava altro che el matrimonio riparatore opur (specialmente in Sicilia o posti consimili) ’na scortelada ne le brisole (vedi Turiddu de la Cavaleria rusticana).
Anco du che i sta ben insieme fisicamente i è dacordo ne la parità de scanbiarse el piaser, anca sensa òblighi e giuramenti, fermo restando che se da cosa dovesse nàssar cosa, cioè el sentimento che rende perfeto e completo el raporto de copia, gnente ghe vieta de starse tacà par tuta la vita.
Ghè da sperar inoltre che a du che i se ritrova insieme a “rìdar” no’ ghe toca le solite distinsioni: “Casanova” e “afassinante conquistatore”… lu e dona da poco ela, parché biogna sotoliniar che par l’omo è sempre esistì e perdonado el cusideto “pecato de pantaloni”, n’aventureta insoma… un altro trofeo del qual vantarse ne i saloti o al bar con i amiçi. In quanto a Nanuk… no ’l scandalisa più nissuno in un mondo dove se parla sensa mèsi termini de “Scambisti”. E no’ se trata de i ferovieri adeti ai scambi de i treni!

Wanda Girardi Castellani

↓